close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רעיונות לימי גיבוש לעסקים עם עובדים חרדיים

מערכת שורשא אלול, תשעה16/08/2015

ימי גיבוש משחקים תפקיד חשוב בהעלאת המוטיבציה של העובדים והם מהווים הזדמנות לפרוק מתחים שהצטברו תוך שגרת העבודה

תגיות:

ימי גיבוש צריכים להיות חלק מהתכנון השנתי של כל עסק שדואג לרווחת העובדים שלו. במידה והעסק מעסיק עובדים חרדיים, יש להתחשב בצרכים המיוחדים של האוכלוסייה החרדית כאשר מתכננים את סוג הפעילות, הן ברמה של התכנים והן ברמה טכנית (כשרות ועוד).

החשיבות של ימי גיבוש לעסק ולעובדים
עובדים מרוצים ובעלי מוטיבציה הם מרכיב חשוב בהצלחה של כל עסק. הרבה עסקים פועלים כך ששגרת העבודה יוצרת שחיקה בקרב העובדים, ויחסי העבודה יוצרים לא פעם מתיחות או קונפליקטים. ימי גיבוש משחקים תפקיד חשוב בהעלאת המוטיבציה של העובדים, הם מהווים הזדמנות לפרוק מתחים שהצטברו תוך שגרת העבודה, “לטעון מצברים" מחדש וגם ליצור גיבוש חברתי בין העובדים תוך בילוי זמן איכות יחד, ולשם שינוי ללא יחסי היררכיה. ימי גיבוש יכולים להיות ימי כיף, או סדנאות העשרה, או שילוב של שניהם. דאגה לרווחת העובדים תשפיע לטובה גם על הרווחים של העסק, כך שמבחינת בעל העסק מדובר בהשקעה משתלמת.

סדנאות העשרה
כאשר אתם בוחרים סדנה עבור העובדים, תרצו לקחת בחשבון שני שיקולים עיקריים: תחומי העניין של העובדים והצרכים של העסק. לדוגמה, אם ישנם בעיות בתקשורת בצוות או קונפליקטים בין העובדים תוכלו לבחור סדנה שמעניקה כלים ב"תקשורת מקרבת". סדנאות שונות יוכלו לחזק את שיתוף הפעולה בתוך צוות העובדים, לפתח מיומנויות שונות כגון מנהיגות, יוזמה או חשיבה "מחוץ לקופסא". בתחום של סדנאות גיבוש לעובדים קיים כיום בשוק מגוון רחב של אפשרויות מתוכם תוכלו לבחור בהתאם להתעניינות העובדים שלכם: סדנאות אומנות, יוגה צחוק, סדנאות בישול או תזונה נכונה, גרפולוגיה, סדנאות תאטרון ואימפרוביזציה, סדנאות אומנות ועוד. סדנאות אלו יכולות להתאים הן לאוכלוסייה החילונית והן לאוכלוסייה החרדית, עם התאמות מסוימות (למשל, בסדנת בישול תקפידו על כשרות ובסדנת אמנות לא תציירו מודל ערום). בנוסף, תוכלו למצוא סדנאות עם תכנים שמכוונות יותר לעובדים החרדים, כגון תכנים שקשורים ליהדות וקבלה. 

ימי כיף
רעיונות לימי כיף יכולים מגוונים- יום ספורט אתגרי, טיול בשמורת טבע, יום מפנק בספא או משחקי חברה מגבשים. גם בתחום זה תצטרכו להתאים את הפעילות לאוכלוסייה החרדית- למשל, ביום של טיול בטבע ניתן לשלב ביקור באתר בעל זיקה לדת או למסורת. ביום כיף בספא לעומת זאת, תוכלו לדאוג להפרדה בין גברים ונשים על מנת לתת מענה לצורך בשמירה על צניעות.

פרטים קטנים וחשובים
מעבר לתכנים, ישנם פרטים טכניים שיכולים להיראות שוליים אך למעשה הם חשובים ביותר. אחד מהם זה האוכל- בקביעת המקום בו נערך היום גיבוש אחד הגורמים החשובים הוא האם המקום יכול להגיש לכם אוכל כשר. עבור אוכלוסייה החרדית, ככל הנראה תצטרכו למצוא מקום עם כשרות למהדרין. בדקו מראש מי נתן למקום את הכשר הכשרות והאם זה מספק עבור העובדים שלכם. במידה ולא מצאתם מקום עם כשרות שמתאימה להם, העובדים יצטרכו לדעת על כך מראש על מנת להתארגן ולהביא אוכל מהבית. פרט טכני חשוב נוסף הוא שמירה על השבת, במידה והיום גיבוש מתרחש בסוף שבוע. זה אומר לא לתכנן נסיעה בשבת, לא לאכול אוכל שבושל בשבת, לוודא שבמלון קיימת מעלית שבת ועוד.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה